hakimbashiA

مطالب آموزشی پزشکی

hakimbashiA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

خواص دمنوش بلوبری

 1- سلامت قلب

دمنوش بلوبری به خاطر پتاسیم زیادی که دارد با گشاد کردن عروق و پایین آوردن فشار خون خطر ابتلا به تصلب شرایین، سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد و عملکرد قلب و عروق را بهبود می بخشد. علاوه بر این، دمنوش بلوبری سرشار از پروآنتوسیانیدین است که بدن را در مقابل بیماری های قلبی و عروقی بیمه می کند. 

2- بهبود عملکردهای شناختی

آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش بلوبری با جلوگیری از استرس اکسیداتیو و رسوب پلاک ها در مغز به طور قابل توجهی روی عملکردهای شناختی بدن تاثیر می گذارند. این مساله باعث می شود جلوی برخی ارتباطات عصبی مغز که منجر به بروز آلزایمر، زوال عقل و بیماری های اعصاب و روان می شوند گرفته شود و به این ترتیب از مغز در مقابل این بیماری ها محافظت می شود.

3- کمک به هضم غذا

اسید گالیک یکی از آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری است که می تواند التهابات قسمت های مختلف بدن از جمله معده را برطرف کند. بلوبری با متعادل کردن سطح باکتری های روده به هضم غذا کمک می کند، ناراحتی های معده را کاهش می دهد و نفخ، دل درد، یبوست و اسهال را درمان می کند. 

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۷
  • نیکا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی