hakimbashiA

مطالب آموزشی پزشکی

hakimbashiA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

به دلیل اثرات آرام بخش و تسکین دهنده ی نعناع، میتوان از آن برای کاهش نفخ و سایر مشکلات گوارشی استفاده کرد. نعناع با آرامش عضلات صاف موجود در معده، کار می کند و باعث خارج شدن گاز معده می شود.

هنگامی که نعناع با سایر گیاهان آرامش بخش مانند رازیانه، بابونه، شیرین بیان و گیاه شاه پسند به عنوان یک چای گیاهی ترکیب شود، ممکن است در کاهش علائم کولیک موثر باشد. اگر تصمیم دارید مخلوط گیاهی را که حاوی نعناع است به کودک خود بدهید، سعی کنید از مقادیر کم مانند ۲۸ تا ۵۰ گرم شروع کنید.

مقدار بسیار کم عرق نعناع مانند یک تا دو قطره، برای نوزادان بی خطر است. آب نعناع دارای خواص ضد باکتریایی است و اثرات مسکن و آرامش بخش دارد. این خواص می تواند معده ناراحت کودک را آرام کند. استفاده از عرق نعناع برای تسکین معده کودکان توصیه می شود: امن ترین راه برای استفاده از آن، حل کردن یک یا دو قطره عرق نعنا در یک لیوان آب و دادن یک یا دو قطره از این مایع به کودک است.

نعناع خواص ضد اسپاسم دارد که ممکن است به کاهش اسپاسم روده نوزادان کولیکی کمک کند. ۱ قاشق چایخوری نعناع خشک را درون یک فنجان بریزید و آن را با آب جوش پر کنید. بگذارید ده دقیقه بماند. پس از صاف کردن، مخلوط گرم را در بطری کودک بریزید و به او بدهید. مادران شیرده می توانند در روز یک فنجان چای نعناع نیز بخورند.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۰۹
  • نیکا مهدوی

نظرات (۱)

سلام

خیلی خوشحال میشم از وبلاگ منم بازدید کنید:)
http://mhdsworld.blog.ir/
و دعا هایتان در این ماه مبارک انشا الله استجاب شوند.

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی