hakimbashiA

مطالب آموزشی پزشکی

hakimbashiA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

فرزند شما اکنون غذاها و طعمهای مختلفی را امتحان میکند. بهترین موادغذایی که در این سن میتوانید به آنها بدهید عبارتنداز:

 

۱- میوه ها: انواع میوه ها مانند زغال اخته ، هندوانه ، خرما ، انجیر ، گیلاس و مرکبات را می توان به اندازه ۱/۴ از آنها برش داد و به کودک داد. همیشه اطمینان حاصل کنید که این مواد قبل از دادن به کودک پخته یا پوره یا له شده باشند.

 

۲- سبزیجات: بروکلی ، مارچوبه ، سیب زمینی ، بادمجان ، گل کلم ، سیب زمینی پوره ، پیاز و جعفری که همه آنها را می توان پخت و پوره کرد ، غذاهای مغذی و مفیدی برای کودک شما است.

 

۳- گوشت و تخم مرغ: تخم مرغ ، مرغ و ماهی که کاملاً تمیز و پخته شده اند باید به کودک داده شود. گوشت خام یا تخم مرغ نیم پز را به کودک ندهید.

 

۴- آب و آب میوه: دستگاه گوارش کودک هنوز در حال رشد است ، بنابراین مطمئن شوید که او آب زیادی دریافت می کند. به جای اینکه آبمیوه های صنعتی به کودک خود بدهید ، سعی کنید آبمیوه طبیعی (بدون قند) در خانه تهیه کنید.

 

۵- پنیر و سایر محصولات لبنی: پنیر خامه ای ، پنیر معمولی ، ماست ، خامه و کره را می توان در مقادیر بسیار کمی به کودک خود بدهید.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۰۹
  • نیکا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی